WINKELEN EN DUIDELIJKHEID

Niet alle mensen vinden winkelen fijn. Persoonlijk begrijp ik dat niet, want ik ben er dol op. Zakelijk kan ik goed begrijpen dat niet iedereen tijd en zin heeft om te winkelen. Maar als je iets wilt kopen, dan zijn er gelukkig genoeg opties om daarin leuk en snel te slagen.

Duidelijkheid geven

Als we iets kopen dan willen we vooral duidelijkheid. We zoeken naar inspiratie, bevestiging en houden van het aanbod vergelijken. Dit doen we voornamelijk eerst online. Hangend op de bank verzamelen we alles wat we willen weten om vervolgens keuzes te maken. Na deze keuzes zoeken we naar duidelijkheid over de leveringen. Omdat we ongeduldig zijn zoeken we vooral naar gemak, snelheid en duidelijkheid. Is het in de winkel? Wanneer komt het pakje?

Overzicht bieden

Als je als kleinere winkel maximale service aan je klanten wilt bieden, dan is het slim om deel te nemen aan een gespecialiseerd inspiratie- en verkoopplatform. Op zo’n platform kan je heel goed laten zien wie je bent, waar je winkel is en wat je te bieden hebt. Met al die kleine bedrijven tezamen creëer je een ideaal overzicht voor de bezoekers. Dankzij het grote volume, de vele ervaringen en expertise krijg je als deelnemer nieuwe inzichten en word je continu scherp gehouden. De samenwerking op zo’n platform bespaart je veel kosten en gedoe.

Service vergroten

Veel ondernemers voelen zich gevangen in het maken van keuzes over samenwerken aan de proces- of marketingkant. Als je voor jezelf bepaalt wat je wilt bereiken, dan kan je deze keuzes makkelijker maken.

  • Wil je klanten informeren, verleiden of aanzetten tot kopen?
  • Welke omzetdoelstellingen heb je dan?
  • Wat beloof je en hoe ga je dat waarmaken?

In alle gevallen moet je de maximale service bieden. Denk bijvoorbeeld aan een perfecte betaalmodule, snelle bezorging en een klantvriendelijke retourprocedure.

Voldoende verbeteren

Het is belangrijk om kansen te pakken en te experimenteren om de verkoopreis voor de bezoeker zo duidelijk mogelijk te laten verlopen. Niet alles zal daarbij vlekkeloos verlopen. Het is vooral zaak om samen ervaringen op te doen om impactvolle veranderingen door te voeren. Miinto is zo’n platform en heeft zichzelf de laatste vijf jaar, in het belang van de klanten en deelnemers, steeds aangepast. Als je in Amsterdam woont, dan ontvang je binnen 1,5 uur na bestelling jouw pakketje thuis. Dit is weer een mooie stap voorruit en samen gaan we voor een ultieme koopbeleving.